Tuesday, April 14, 2009

Feelings...

Today, I met few of my friends. Well most of them told me this! "ko nak kahwin dah! mcm tak percaya jek!"

Well, I suddenly figured things out! When I was small, I always wondered, when will I get married? With whom? Will I be happy? Is is handsome? Or is he a loving guy?

But today, Ive got the answers for every questions! "Peeps, Im getting married at the age of nearly 24, Ive got my future husband's name, details, and Ive just got the answers! What yours?" :D

Tapi, dalam waktu sekarang, pukul 3 pagi, rasa sebak sgt kat dada. Lebih kurang 3 minggu lebih, aku akan kahwin. Bermakna tanggungjawab berubah, pemilikan berubah. Aku tidak risau mampukah aku jadi isteri yang baik? Aku tak tahu. Itu bergantung pada penilaian suami. Yang aku tau, aku pasti cuba yang terbaik, lebih baik dari 1000000%. Cuma aku tahu, kadang-kadang aku ni ada demam malas datang. :D

Hurmmm aku tahu, pasti mak ayah aku sedih juga. Tak ada lain yang aku nak sampaikan pada dorang. Cukup sekadar tulisan ini. Aku tak mampu untuk lakukan ini secara lisan. Secara bertulis lebih selesa...

Mama, halalkan air susumu, berkatilah kasih sygmu, maafkan segala dosa anakmu. Abah, terima kasih dengan peluh keringatmu bergolok bergadai demi anakmu, redhalah dengan perwalianmu, ampunkanlah dosa anakmu ini...

Terima kasih Tuhan kerana anugerahMu melahirkan perasaan sayang dan cinta di antara umatMu, sungguh agung!

1 comments:

Zezzatty said...

dear,mmg nak kawen ni mcm2 rasa ada..esp part t/jawab tu.i masa dgr khutbah nikah tu sedih sgt rasa..sbb sblm ni ayah kita yg tanggung semua dosa but once kita kawen,semua t/jawab tu dh beralih ke suami.

be a gewd wife yaaa...kalau gado sikit2 tu mmg asam garam la..mcm zaman bercinta jugak,ade psg and surut.. :-)