pregnancy due date

Monday, August 31, 2009

Siapa Suka Warna Merah?

Saya! Siapa yang suka sangat dengan warna merah? SAYA! :D

Sejak kita kecil lagi memang kita suka warna merah In fact, kalau t-shirt rumah kita semua warna merah. Sampailah bila kita dah masuk alam remaja-dewasa. Kita rasa macam kita ni veryyy childish. So kita tried untuk variasikan warna-warna yang kita pakai. Not limited like I used to. Well, it makes me feel good. I just found out that colours are just interesting. But that does not stop me from still loving RED! Masa zaman MiRC dulu, kita sanggup chat dengan orang yang pakai nick 'red'. Hahahaha. Tapi zaman sekarang ni, kalau ada sesiapa yang suka 'red' tu, maknanya dia big fan Manchaster United. Kita tak! I just love red!

Sekarang ni kita banyak survey barang rumah warna merah. Tapi kita tak nak pulun semua. Kita tinggalkanlah item yang tak ada warna merah untuk dipilih hubby kita. Sebab barang-barang yang warna merah ni very limited, it means very special! Kalau dulu, rasanya yang start variasikan warna untuk produk-produk yang dikeluarkan ialah apple. Ada monitor warna-warni kan. Lepas tu keluarlah gadgets yang makin mengancam seperti ipod! Kita suka tengok ipod nano yang warna merah. Ianya ialah special edition. Tapi kita tidaklah beli semata-mata ianya berwarna merah. Kita ni masih flexible. Walaupun hari tu kita macam nak nangis nak pilih, ipod nano MERAH atau ipod touch yang tiada pilihan warna. Setelah dipujuk-pujuk hubby, kita pilih yang up to date dan user friendly. So kesimpulannya, kadang-kadang kita perlu flexible dan jangan terlalu ikut hati. Kenapa kita nak pilih yang out dated sedangkan yang up to date ada kan?

Lagipun kalau dulu-dulu, mak ayah kita yang bayar keperluan kita so tak bolehlah demand kan. Lagipun nanti mak ayah kita ingat kita mengada-ngada. So sekarang kita mengada-ngada ngan hubby lagi senang kan, :D Nanti bila nak masuk rumah sendiri, kita janjilah ngan hubby. Dia punya section ngan kita punya section. Dia suka warna biru sebab dia big fan chelsea.

Yang ni kita ada lah... Kita sayang tau red camera kita!














Kalau dulu, kita pernah stop membeli warna merah sebab merajuk ditegur. Dah beberapa tahun jugalah kita tak beli barang warna merah. Tapi sekarang ni, kita fikir, kita pakai macam-macam warnalah. Tapi yang special di hati tetap merah. Kita nak start membeli barang-barang berwarna merah. Kalau orang tak suka, biarlah. Selagi hubby kita tak kata apa-apa, kita teruskan. Tapi kita tahu, kita tak bolehlah over. Kena ada limit kan. Oleh itu, kita akan beli yang betul-betul terbaik dan special.

Akhir sekali, Toyota Caldina. Huhuhu kita tak jumpa pic yang lagi cantik dan seksi.



Kawan-kawan pula suka warna apa?

PS: Ada seseorang tu kan, daripada warna oren dan hijau, bila dia dengar je kita dipuji sebagai orang yang berani sebab suka warna merah, dia pun jadi gila warna merah. Sekarang ni kasut dia merah, dan macam-macam lagilah barang merah dia beli. Oh, puhleaseee tak ada pendirian? Sampaikan baju raya pun nak cari semua warna merah, handbag merah, kasut merah, baju kahwin nak tema merah. Merdekahlah sikit beb!

Mengakhiri blog kita ni, kita nak ucapkan kepada semua, Selamat Hari Merdeka yang Ke-52! Sama-samalah kita berganding bahu memelihara kedaulatan yang bukan mudah untuk kita kecapi pada hari ini. Banyak nyawa yang terkorban dan kita patut bersyukur kerana menjadi generasi pewaris. Hargailah dan janganlah kita menjadi golongan perosak dan penghancur yang menghancurkan kedamaian ini.

8 comments:

yui said...

Hi,I'm behind you. Good luck!

Lady of Leisure said...

sery, lady suka dark color like black and brown yg kununnya look exclusif.. tudung, baju, everything semua nak black.. tapi my husband telah berjaya memvariasikan color in my life.. skrg i dah boleh pakai beg putih, kasut putih, baju putih..
cuma tudung putih jer i tak leh terima lagi wakaka..

sery, merah tu kalau buat theme kat rumah n kena pada gayanya, boleh bikin suasana jadi romantik n sensual..
bestnya..
:)

Akmaelinda said...

Bagggg LV merah tue mmg la lawa tapi kan the color very vernish.aku rs kilat kilat!ko mmg.named all ur baju which i slalu pinjam,smua merah.happynyer looking at u talking about husband.alhamdulillah.hahaha;p

I rindu mak ngah merah syikin so much.

&heart;

damiqula said...

dami memang chenta gile same lv vernis merah tu.kalo dpt hadiah,mau pengsan seminggu!

Ashikin said...

akma darling, a'ah aritu nk kirim lv kat ko. tp terlari bajet. xpe aku gagahkan jugak ni simpan duit. LV harus kukejari!!! i miss u alottttt too! cant wait till i get the chance to squeeze u. btw im visiting ur parents before raya insyaAllah..

loe: yeah dulu kita pon mcm tu. tp skang dah x talot warna lg. lg terang lg bagus! :) n yes, merah really very sensual kalo dlm rumah, dgn chandelier n carpet warna hitam!

dami: ahahaha lv vernis merah mmg cun. lg 1 color vernis yg cun ialah oren!

Unknown said...

wah cam red mummy la...dulu suker giler dgn merah...tapi la ni suker perfel lak pulek...hehe

dulu suker sgt pasal lipstik kaler merah...

MN said...

oh i LOVE red!!! :)

Anonymous said...

salam singgah!^_^
i luv ReD toooo... kadang2 nama panggilan saya pun kawan2 panggil ReD... ;)